Dømt
Er lyden og lukten av Oslo – trafikkstøy og asfalt, sirener og betong. Rotter som mesker seg med innbyggernes kebabrester i helgene, løskatter som har bosatt seg i de nattmørke gatenes avfall. Siden 2011 har DØMT pløyd igjennom det som kan krype og gå av både undergrunnsteder og etablerte rockeklubber i hovedstaden, i tillegg til en turné i Romania og en spot på Wonkfest i London foran et utsolgt The Dome.
Anført av den snerrende vokalen til frontfigur Marit, godt backet opp av dommedagskoringen til bassist Johanna Juggs, hvis basslinjer er som tatt rett ut av læreboka til Rancids Matt Freeman. Sleng på de hissige riffene til Frank Will-Jam og tordentrommene til nykomling Sven O. som ble med i rekkene i 2017, og det utgjør til sammen et band som er ekstremt lette å skille ut fra mengden i norsk pønk.
Bandet har utgitt to album og noe så originalt som en julepønkskive, hvor sisteutgivelsen Blunt Force Trauma fra 2016 ble utgitt til stående ovasjoner fra velrennomerte norske rockemagasiner som Scream og Norway Rock. Siden den gang har det gått hånd i hånd med konserter i og rundt Oslo fra Blitz til Aye-Aye Club, fra Revolver til No. 53, og ikke minst en spot på Kanalrock sammen med blant andre Millencolin. I skrivende stund planlegges og bookes det konserter og festivaler over en lav sko, så lyden av DØMT kommer til å ljome igjennom nattemørket i Oslo by i 2019 også – i tillegg til en splitter ny utgivelse som vil sprenge høyttalere over det ganske land før du vet ordet av det.
Går du fra en Dømt-konsert uten øresus og fornemmelsen av å ha fått deg en på tryne er du tøffere enn Lars Monsen.